Ką marketinge reiškia higiena?
Gal skambiai bus pasakyta, bet marketingo higiena yra tokia pat svarbi verslui, kaip asmeninė higiena kūnui. Ji padeda išlaikyti profesionalų, patrauklų ir patikimą įmonės ir/ar prekės ženklo įvaizdį virtualioje erdvėje. Beje, ne tik išorinį įvaizdį, bet ir tam tikrą rinkodaros priemonių ir procesų tvarką bei šviežumą, kas lemia bendrą verslo „sveikatą“.
Taigi, ką apima marketingo higiena ir nuo ko pradėti tvarkytis? Startuokite ten, kur esate labiausiai matomi – socialinėse medijose ir Google. Idealu, jei galite sau leisti specialistą, kuris atliktų šių platformų auditą ir paruoštų taisytinų dalykų sąrašą. Jei tokios pagalbos neturite, nepergyvenkite – viskas pasidaro darymo būdu, tad pasiraitokite rankoves ir kibkite į darbą.
Socialinės medijos profiliai
Socialinių medijų platformos Facebook, Instagram, TikTok, Twitter ir net LinkedIn yra pagrindiniai greitkeliai į potencialaus pirkėjo sąmonę ir širdį. Čia rodomasi, giriamasi ir tikimasi būti pastebėtam. Bet konsultuodama verslus dažnai pastebiu, kad turbūt apie 80% paskyrų trūksta elementaraus dėmesio kokybiškos informacijos pateikimui. Arba savalaikėms korekcijoms verslui augant ar transformuojantis.
Paskyros viršelio ir profilio nuotraukos – tai jūsų verslo veido atspindys žiūrinčiojo akyse, tad tikrai verta pasirūpinti, kad čia būtų aukštos kokybės logotipas, pagal kurį norite būti atpažinti, ir nuotraukos, atspindinčios jūsų veiklą, dabartines vykdomas kampanijas ir produktus ar paslaugas. Gal tai, ką čia patalpinote prieš 10 metų, kai tik susikūrėte paskyrą, jau paseno ir dabar nebeaktualu ir nebeestetiška? O gal įkelta viršelio nuotrauka atrodo lyg apkandžiota, išplaukusi ar net visai nieko bendro neturinti su jūsų verslo gyvenimu? Nepamirškite, pirmojo įspūdžio antrą kartą nepadarysite, tad viršelio nuotrauką keiskite atsižvelgdami į tai, kas šiuo metu vyksta įmonės gyvenime ir rinkodaroje ir būtinai – tokio dydžio, kokio reikia (galite pasitikrinti čia: nuoroda )
Aprašymas ir informacija. Kad ir kaip vadintųsi ši skiltis – prisistatymas, biografija, apie – tai jūsų verslo vizitinė kortelė, tad negailėkite sau gražių žodžių, pasidalinkite vertingais pasiekimais, įmonės augimo istorija. Būtinai naudokite raktinius žodžius, kurie ieškantiems produktų ar paslaugų padės lengviau rasti jūsų profilį paieškos sistemose.
Kartas nuo karto peržiūrėkite kontaktinę informaciją: įmonės lokacija, telefono numeriai ar el.pašto adresas dažnai keičiasi, tad pasirūpinkite, kad į jūsų virtualų biurą užsukę klientai rastų tikslius kontaktus, kuriais galėtų su jumis patogiai susisiekti.
Bendraukite su savo auditorija – aktyviai atsakinėkite į komentarus, užklausas ir žinutes. Net jei sulaukiate neigiamų atsiliepimų, išlaikykite mandagumą ir profesionalumą. Įsitraukimas į virtualų dialogą padeda kurti stipresnį ryšį su klientais ir tai labai patinka META robotukams, sekantiems kiekvieną jūsų žingsnį.
Ar jūsų įmonę galima išgooglinti?
Taip, jei pasirūpinote Google My Business paskyros sukūrimu. Tai paprastas, tačiau efektyvus įrankis, padedantis verslams padidinti savo matomumą Google paieškos rezultatuose bei žemėlapiuose ir suteikiantis galimybę NEMOKAMAI reklamuotis (mes turime: nuoroda). Keista, kad įmonės dažnai net neturi susikūrusios savo verslo paskyros Google sistemoje, o juk ką nors pagooglinti yra pats pirmasis potencialaus pirkėjo žingsnis jūsų link.
Susikūrę Google My Business paskyrą, galėsite tiksliai apibrėžti savo verslo kategoriją, kad potencialiems pirkėjams būtų lengviau jus rasti goolinant, pateikti savo teikiamų paslaugų ar atstovaujamų produktų sąrašą, dalintis naujausia informacija apie įmonės veiklą ir pasiekimus.
Jei Google My Business paskyrą turite – valio! Svarbu, kad nepamirštumėte jos peržiūrėti ir, reikalui esant, atnaujinti informacijos, pavyzdžiui, kontaktinių duomenų ar darbo valandų. Šią paskyrą drąsiai galima išnaudoti kaip vieną iš marketingo ir pardavimo kanalų: čia galima įsikelti produktų aprašymus, nuotraukas ir video, taip pat – tiesioginę nuorodą į įmonės svetainę ar el.parduotuvę bei socialines medijas, skelbti naujienas, pasiūlymus, reklamuoti vykdomas akcijas ir pan.
Patenkintus klientus skatinkite palikti atsiliepimus – jų dovanotos žvaigždutės ir teigiami pasidalinimai padės pagerinti įmonės reitingą, pritrauks dar daugiau klientų ir, žinoma, suteiks Google karmos taškų.
El.svetainė / El.parduotuvė
Čia būtų galima kalbėti daug ir apie viską – pradedant estetiniu įvaizdžiu, pozicionavimu ir baigiant SEO dalykais. Bet šiandien kalbame apie higieną, t.y. elementarią tvarką. Pasitikrinkite, ar jūsų įmonės svetainėje/el.parduotuvėje teisingai nurodyta kontaktinė informacija, ar veikia nuorodos į socialinių tinklų paskyras, ar BLOG‘o straipsniuose (jei tokių turite) yra nuorodos į vidinius produktų/paslaugų puslapius, ar sukeltos nuotraukos yra geros kokybės ir atitinka realią situaciją. Būtinai pasižiūrėkite, kaip jūsų eshopas atvaizduojamas ir kaip veikia mobilioje versijoje – juk 90 procentų pirkėjų daugiau kaip 5 val. per dieną praleidžia savo telefonuose.
Marketingo higiena yra svarbi kuriant profesionalų įmonės įvaizdį internete ir auginant verslo ar prekės ženklo vertę. Ir nors tvarkos ir higienos palaikymas socialinės medijos profiliuose, svetainėje ir Google My Business paskyroje gali atrodyti mažareikšmis ir neprioritetinis darbas, nenuvertinkite mažų dalykų galios. Verčiau žiūrėkite į juos kaip į dantų valymą: jei nedarysite to reguliariai, vėliau neišvengiamai teks tvarkytis su pasekmėmis.