Savo darbe, konsultuoju ne tik fizinius asmenis, bet ir verslo subjektus, apie klausimus susijusius su asmeniniais finansais, pakopine sistema, darbuotojų motyvavimu. Ir neretai susiduriu su klientais, kurie per mažai reikšmės skiria gerai buhalterinei apskaitai. Šita dilema, labai aktuali naujiems ir nedideliems verslams, kurie turi kelis, keliolika ar keliasdešimt darbuotojų (priklauso nuo verslo rūšies). Ir nesvarbu ar tai mažoji bendrija, ar individuali įmonė, ar individuali veikla, ar uždaroji akcinė bendrovė.

Pradėjus verslą, kol mažos apsukos, atrodo viskas paprasta, bet kai įmonė šiek tiek išauga, pradeda didėti pardavimai, atsiranda didelis poreikis, geros, teisingos buhalterinės apskaitos, tikslios ir greitos informacijos, situacijos kontrolės. Norint tai užtikrinti,  neišvengiamai iškyla klausimas, kas geriau, samdyti savo buhalterę, ar pirkti išorinę paslaugą?

Samdomos buhalterės kaštai

Verslas, kurio dydis yra ant ribos, kai gali samdyti savo buhalterę susiduria su dilema. Ir kai atrodo, kad apskaitos kaštai iš išorinės paslaugos artėja prie geros buhalterės darbo užmokesčio, vis tiek ne viskas taip paprasta. Nes norint išlaikyti gerą buhalterę, neužtenka tik gero darbo užmokesčio, nemažai kaštų sudaro ir buhalterės kursai, kuri turi nuolat atnaujinti savo žinias, o kol ji mokosi, tol nedirba. Taip pat, atostoginiai, kuriuos reikia įvertinti, ir kas ją tuo metu pavaduos? Juk verslas neatostogauja. 

Šiandieniniame mainų ekonomikos pasaulyje ir verslai vis labiau atsisako buhalterių ir renkasi pirkti paslaugą, taip optimizuojant savo kaštus, ir sutelkiant dėmesį tik į savo verslą. 

Išorinė buhalterinės apskaitos paslauga

Jau nuo seno, verslai samdo buhalterę, kuri turi keletą ar keliolika įmonių ir moka sąlyginai mažai, todėl tai nėra nauja praktika outsorsinti buhalterines paslaugas. Bet technologijoms einant pirmyn, seni darbo metodai pasidaro nebe tokie efektyvūs. 

Dažniausiai, tokia buhalterė, dirba iš seniai, naudoja seną apskaitos programą ar net Excel lenteles. Visada būna užimta, nes dėl pigios kainos, kad išgyventų, privalo turėti daug įmonių. O kai turi daug įmonių, klientui gali skirti ribotą laiką, ir tas laikas bus nebūtinai, tada, kada jums reikia. Norint tokiai buhalteriai efektyviai dirbti, ji turėtų turėti nedaugiau 10-15 klientų, kas šiandien yra retenybė.

Labai užimta buhalterė, neturi kada siuntinėti jums detalių ataskaitų, ar pateikti kažkokią kitokią, o ne standartinę informaciją. Arba jums iškilus kažkokiam netipiniam klausimui, ar pavyzdžiui norint sužinoti, kiek per paskutinius 4 mėnesius padidėjo pardavimai, atsakymo taip greit jums nepateiks.

Sprendimas yra pirkti paslaugą iš tokiu verslu užsiimančių įmonių, kurios specializuojasi būtent buhalterinės apskaitos tvarkymu.

Kaip efektyviai tvarkytis su buhalterine apskaita

Vis dar nemažai buhalterinių įmonių, kurios teikia tokią paslaugą, bendrauja elektroniniu paštu, siunčia standartines ataskaitas. Neturi įsidiegę greitos komunikacijos su klientu standartų. Sunkiai prisitaiko prie jūsų poreikių, nes naudoja nelanksčia sistemą. Arba, kad galėtumėte gauti informaciją, turite įsigyti specialios programinės įrangos prisijungimus. Tad keli praktiniai patarimai, kas svarbu:

Jei nebuvote susimastę apie buhalterinės apskaitos svarbą, galvojote, kad nėra skirtumo, kas ir kaip tai tvarko, tai tik gavę gerą ir kokybišką paslaugą, suprasite to svarbą. Ir sėkmingi verslai visada yra tie, kurie turi puikią tvarką savo apskaitoje, kur be tvarkos, joks verslas ilgai neišgyvena, kad ir kokį gerą produktą ar paslaugą turėtų. 

Reikia geros buhalterinės apskaitos? UŽPILDYKITE ANKETĄ